כובע קרקסיוסי אייקון

מופע קרקס לציבור הדתי

נגן וידאו אודות מופע קרקס

"…האמן יכול ליצור דבר מה יפיפה, 

ואם אינו יוצר אותו אך ורק למען ההנאה שלו עצמו,

אין הוא אמן כלל."

אוסקר ויילד 

מופע קרקס לכולם מופע קרקס לציבור הדתי​

יוסי מאזן בקבוקי יין על מגש כשהם על המצח שלו

 אחד עשוי לחשוב שמא הקדמה והטכנולוגיה הביאו לעולמנו את הג'אגלינג. אך לא רק שאין האדם יוצר יש מאין, אדרבא במקרה שלנו הג'אגלינג היה קיים עוד בתקופות קדומות מאוד ושורשיו נעוצים בהיסטוריה של העם היהודי.

אני משחק עם ארבעה לפידים ורבן גמליאל?

"רבן שמעון היה תנא מתקופה התנאים בבית ישראל. מספרים שהוא היה מג'נגל עם שמונה לפידים בשמחת בית השואבה. "היה נוטל שמונה אבוקות של אור וזורק אחת ונוטל אחת ואין נוגעות זו בזו".

קטעים מסוכנים? חרבות אמרתם?

מסופר על לוי בר סיסי שהיה זורק לפני רבי יהודה הנשיא לא פחות משמונה סכינים כדי לשמחו. נשמע כמו קטע ג'אגלינג חרבות מהמטורפים שיש בעולם עד היום.

ומה עם שיווי משקל?

שמואל זרק לפני המלך שאפור הראשון שמונה כוסות יין (ומדגיש : "ואין היין נשפך"). משעשע לצפות בסרטון שלי מלהטט ועושה תרגילי שיווי משקל עם ארבעה כוסות יין. נראה ששמואל לחלוטין עשה עבודה טובה משלי.
הקרקס הוא של כולם. לא של דתיים, לא של חילוניים, לא אנשים מחו"ל ואפילו לא רק של קרקסנים. השפה הראשונה שכולנו לומדים היא שפת החיקוי. כולנו נולדנו שחקנים. 

בהכשרתי אני עובד סוציאלי קליני, בין השאר אני כותב על החיבורים הנפלאים בין עולם הג'אגלינג והעולם הפנימי. אלה מכם שמתעניינים מוזמנים להיכנס ללחץ על המילה הבאה

בואו נדבר על המופע – מופע קרקס לציבור הדתי – מופע קרקס לקהל הדתי

המילים מרחיקות אותנו מהחוויה הזו הראשונה ששייכת לכולנו. החוויה של איחוד שהיא חוויה ללא מילים. אז מה זה אומר בכלל מופע קרקס לציבור הדתי. גילוי נאות, אני אדם שומר מסורת ומלא באמונה. אני מרגיש את הבריאה והבורא בכל אחד ואחת מכם. אחת החוויות העוצמתיות היא החוויה של קירוב הלבבות שקורית במופע. במופע האומן זוכה להיות צינור ישר מהבריאה. כשאני חושב על מופע קרקס לציבור הדתי, אני חושב על ההזדמנות שיש לי לתת מתוכי ומערכיי, לא רק לשם הבידור אלא לטובת קירוב הלבבות וחיזוק הערכים היהודיים והמסורתיים בהם אני מאמין.

המרחב המיוחד של מופע קרקס לציבור הדתי

המרחב הזה שנוצר הוא כוח שאין לתאר. אני מבקש לבדוק עם הלקוחות שמזמינים אותי מה חשוב להם שיהיה במופע. לי כאמן חשוב להיות מתואם עם הצרכים היחודיים של האנשים שמזמינים אותי. לאמן שמופיע, בייחוד לילדים יש הרבה השפעה. ברגע שאנו על הבמה אנו הופכים להיות לעיתים, מושא להערצה. ההשפעה הזאת מגיעה עם אחריות גדולה. האחריות בעיני היא להצליח להיות מותאם עבורם. בע"ה שנזכה להעביר מסרים של אחדות, של מסורת, של אמונה ושל קירבה.

מופע קרקס לציבור הדתי או החרדי : איך אני מתאים את זה עבורכם?

כל קהל והאווירה שהוא רוצה. אני פנוי לכל התייעצות שתרצו. לעיתים שואלים אם יהיה אכפת לי להופיע עם כובע. תשובתי תמיד שזו הזדמנות לחבוש כיפה. כל הדרישות מבחינת לבוש תוכלו לסגור עמי בשיחת טלפון לפני האירוע.

ניתן לחלק את האירוע לסבבים במידה ויש צורך בחלוקת הקהל.

למופעים אני מגיע בעצמי ולכן אין חשש מנוכחות נשית על הבמה בשום שלב.

יש קהילות שמעדיפות שלא אשתמש במתנדבות, יש כאלה שמבקשים לא להעלות בנות מעל גיל 6. אני פנוי לשמוע את כל אשר תבקשו בטרם המופע.

מופעי קרקס באירועים שונים. לעיתים מבקשים ממנו לספר קצת סיפורים בהתאם לחג שבו אנו מופיעים. אני בשמחה אוסיף מלל למופע מתוך סיפוריו של רבי עקיבא. בסוכות אפשר לספר על שמחת בי השואבה, ובימי חו"ל תמיד אפשר לשלב סיפורים על אמונה וקירוב לבבות.

באיזה אורך כדאי לקחת מופע קרקס לציבור הדתי?

אני תמיד ממליץ לקחת מופע מלא באורך של 45 דקות. אך גם אפשר להזמין את המופע במנה גדולה יותר של שעה. במקרים אחרים כשאין ברירה אפשר לקצר את המופע לחצי שעה. כמובן שגם אפשר לחלק את המופע לסבבים.

ג'אגלינג וקרקס כמו שלא הכרתם.

מהחוויה שלי אנשים יכולים לראות ג'אגלינג טוב ולהשתעמם תוך כמה דקות. אנחנו כל הזמן צריכים גירויים חדשים אך לצחוק כמעט אף פעם לא נמאס לנו. לכן בניתי את המופע שלי בדיוק מתוך ההבנה הזו.

המופע "קרקס-קומי" הוא שילוב של טכניקה וקטעים קומיים. אחד הדברים שאני הכי אוהב במופע שלי זה שיש משהו לא צפוי במרחב הזה שנוצר. יש מתח, בכל רגע אתם עלולים למצוא את עצמכם חלק מהמופע. לפעמים אחרי המופע אתם ניגשים לשאול אותי אם אני עושה ימי הולדת. אז התשובה היא כן, יש לי צוות שעושה ימי הולדת בנוסף אלי. לפרטים נוספים מוזמנים להיכנס ולקרוא בלינק הזה.

מופע קרקס לציבור החרדי : ההתאמות הנדרשות

המופע שלי מותאם לצרכי הלקוח. במופעים לציבור החרדי אני מופיע בהפרדה במחיצה. אני בוחר במתנדבים בנים בלבד. המופע בליווי מוזיקה ללא מילים, בחגים המוזיקה חסידית ובהתאמה ללקוח.
 
 
מופע קרקס לציבור הדתי

איזו חגיגה לתכנן לכם?

קרקסיוסי הוא הקרקס שלך, לכל אירוע!

יוסי במופע אש