כובע קרקסיוסי אייקון

סדנת ג'אגלינג למתקדמים

 מהי סדנת להטוטים \ ג’אגלינג למתקדמים?

בסדנה הזו נתמקד בפיתוח היכולות הבסיסיות שכבר רכשתם בסדנאות קודמות. זה לא באמת משנה אם זו הייתה סדנה של קרקסיוסי או של מנחה מקצועי אחר, אולי רק קצת בעצם. 

הכי חשוב שאפשר לפתח את המיומנות הבסיסיות. לרוב אנשים מתחילים להרגיש משיכה מסוימת לכלי מסוים, לפעמים אפילו סגנון המשחק מתחיל להתפתח.

נגן וידאו

בסדנת ג'אגלינג למתקדמים נעבוד באופן שונה, ראשית אני מציע למשתתפים להתמקד בלמידה של טכניקה טובה יותר עבור התרגילים שכבר הם למדו. בנוסף אני מלמד את המשתתפים תרגילים מורכבים יותר. אך חשוב מכול, אני מלמד ומכוון אותם איך לשפר את המיומנויות שלהם בבית, ונותן להם כלים לשפר את זה באופן עצמאי. 

כמו הביטוי "תן חכה ולא דגים". מה שהופך את סדנת המתקדמים לקפיצת מדרגה נוספת, זה השילוב של כלים מתקדמים יותר מעולם הקרקס. שילוב של כמה כלים ביחד לאתגר את היכולות שלנו אפילו עוד יותר.

באיזה כלים נשתמש הפעם?

בסדנת ג'אגלינג רגיל נשתמש במגוון כלים כמו: כמו פוי, כדורים, חישוקים, קנדמה, דאפו, מקלות איזון, צלחות סיבוב, דיאבלויים, מקלות פרח ועוד מגוון אפשרויות. 

הכלים שאני מציע להוסיף הם: צלחות משופרות, דיאבלויים עם ציר מסתובב, גליל וקרש לאיזון, חבל הליכה ועוד.

באיזה פורמטים אפשר לקחת את הסדנה?

ניתן לקחת את סדנת הג'אגלינג בצורה של תחנה פתוחה. 

סדנה פתוחה מתאימה לימים בהם אנו לא נוכל לווסת את מספר הילדים. לדוגמה הפנינג פורים, בית ספר בשרון הזמין אותנו לפתוח סדנת ג'אגלינג לצד סדנאות נוספות. בסדנה היו שני מנחים, ואפשרנו למאה ילדים להשתתף במקביל. מי שרצה הגיע להתנסות.

אפשרות שניה לקחת את הסדנה כסגורה. סדנה בפורמט סגור (מובנה) מתאימה כשאנו מווסתים את מספר הילדים. לצורך העניין סדנה  ליום עיון בית ספרי שעשיתי במעלות. המורים חילקו את התלמידים לפי כיתות, כל כיתה קיבלה 40 דק'. הכיתות עברו אצלי בסבבים.

 

לימוד ילדה על רולה בולה

חשוב לדעת…

מגוון הכלים – בתחנה ניתן לשלב בין 5 – 10 כלים שונים לכן אתה יכולים להתייעץ איתי לגבי כמה כלים לשלב בסדנה.

מספר מדריכים כנגד מספר ילדים  –  ראיתם פעם ילדים מתנסים בג'אגלינג?. האמינו לי, הם נכנסים למשחק, מתרחבים ומתפזרים. וטוב שכך. לכן רצוי נוכחות של לפחות מדריך שעושה סדר בזמן סדנה של מעל 40 משתתפים. דבר נוסף כאשר תשומת ליבו של המנחה מתחלקת על יותר מ- 40 משתתפים, רמת הפניות שלו הולכת ויורדת ומשפיעה על חווית המשתתף.

דגשים לבחירת המיקום – הסדנה בדיוק לפי הכללים שהנחתי בדף המקורי של סדנת ג'אגלינג. הקווים המנחים גובה תקרה מעל שניים וחצי מטרים במקום סגור. במקום פתוח, נסו לבחור מרחב שיאפשר לנו לנוע בנוחיות, שטוח אם אפשר, ללא גבעות.

מה נדרש ממנחה סדנה למתקדמים?

אז בנוסף לאינטליגנציה רגשית גבוהה, סבלנות ואמפתיה ישנם דברים נוספים שנדרש מנחה סדנה למתקדמים.

אנשים שהתנסו כבר בג'אגלינג בעבר צריכים מנחה שיש לו את היכולת לדחוף אותם קדימה ולעורר אצלם עניין בכלים שכבר התנסו בהם.

מנחה סדנה למתקדמים צריך להיות מנוסה מאוד, או לפחות ברמה בינונית ברוב הכלים המוצעים. רצוי שמנחה הסדנה יכיר את הכלים הנוספים שהוא מביא ושתהיה לו היכולת להציע למשתתפים גם אלמנטים מתקדמים מעולם הקרקס. אך כמו שציינתי, ללא ספק החשוב מכל לדעתי זה לתת כלים ללמידה מתמשכת גם לאחר הסדנה.

מנחה טוב יכול לשתף מהניסיון שלו ולקצר את הדרך עבור המשתתפים במסע שלהם. ישנם מנחים שמכירים "טריקים" שונים שמסייעים למשתתפים לקבל חווית הצלחה. ישנם גם מנחים שמעבירים את דרך הלמידה שעובדת עבורם.

 

לאיזה גיל סדנת הג'אגלינג  למתדמים מתאימה?

סדנת הג'אגלינג מתאימה לגילאי 7 ומעלה שהתנסו בעבור לפחות בסדנה אחת ו\או בחוג ג'אגלינג.

מהלך הסדנה

חימום קצר

החימום בסדנה זו יהיה בעיקר עבודה בזוגות על גמישות וריכוז.

הצגת הכלים המתקדמים

הצגה של הכלים החדשים בשיתוף המשתתפים. ההצגה חווייתית מאוד ותפקידה ללמד אתכם את הטכניקה הבסיסית, ממש כמו בסדנה הרגילה.
מהתאוריה למעשה. מוזיקה קרקסית ברקע ומנחה הסדנה עובר ביניכם ללמד אתכם תרגילים מורכבים.

התנסות חופשית

הזמן שבו לכל אחד מהמשתתפים יש הזדמנות לחוות את הכלים בעצמו. כמובן שמדריך הסדנה כאן בשביל לסייע לכל אחד ואחת מכם. השוני העיקרי בין מהלך זמן ההתנסות החופשית בסדנת המתקדמים הוא שמדי פעם נעשה עצירה לצורך לימוד.

אחד המוצרים המבוקשים ביותר הוא שילוב של סדנה ומופע.

למה כדאי לי ללמוד ג'אגלינג?

למה כדאי לי ללמוד כל מיומנות חדשה? ראשית, אני מאמין שכל מיומנות חדשה פותחת עבורנו דלתות חדשות לעולמים חדשים. הג'אגלינג עבורי היה דרך לאתגר את עצמי כל פעם מחדש בעולם שהוא כמעט ללא גבולות.

אלה מכם שמחפשים סיבות רציונליות נוספות

הג'אגלינג מאפשר לנו עבודה על תחומים מאוד חשובים בחיינו. היכולת להיות גמישים במחשבה, שיפור יכולת הריכוז שלנו ועוד הרבה דברים נוספים. כתבתי מאמר סקירת ספרות על איך הג'אגלינג משפר את המוח שלנו. מוזמנים להיכנס לקרוא.

איך הג'אגלינג התפתח

לסיום השארתי לכם פה קישור לסרטון הרצאה של ג'יי גילגן מספר על האבולוציה של הג'אגלינג בצורה מגניבה וסוחפת.

איזו חגיגה לתכנן לכם?

קרקסיוסי הוא הקרקס שלך, לכל אירוע!

יוסי במופע אש